קיבלתם החלטה להקים אתר אינטרנט חדש? קונגרג'וליישנס! לפני שתצאו לדרך, חיוני שתדעו מהו המפתח להתעניינות הגולשים
באתר האינטרנט שלכם, עוד הרבה לפני עיצוב מושקע ומשכנע. תוכן שיווקי הוא השפה בה כ-ו-ל-ם ללא יוצא מן הכלל, מדברים: הפוסטים בפייסבוק, הבלוגים באתרים, המאמרים בעיתונות ובכלי התקשורת, המודעות בשלטי החוצות- לכל אחת מפלטפורמות הפרסום כללים ייעודיים לכתיבה, שעשויים להפוך את הפרסום ליעיל ומדויק יותר עבור הלקוח. כיוון שמדובר בכתבה אחת קצרה, בחרתי להציג בפניכם 4 כללי מפתח שיסייעו לכם ליצור תוכן שיווקי משכנע ויעיל, כזה שפשוט יעבוד במקומכם.
תשכחו ממה שלמדתם בשיעור ספרות
תוכן שיווקי שחודר עמוק ללב הלקוחות שלכם לא אמור להראות כמו היצירה האחרונה של עגנון, והוא ממש לא נבחן בעושר הדימויים או בשפה הגבוהה. הרבה יותר מכל אלו, חשוב שהתוכן יעניק ללקוחות שלכם ערך – הוא אמור להציג באופן ברור את הערך שהמוצר או השירות שלכם יעניק להם, לגעת בנקודות הכואבות להם ולנסות לפתור אותן. זה נשמע מאתגר, אך זה הרבה פחות קשה ממה שזה נשמע. כל שעליכם לעשות הוא לנסות להכנס לנעלי הגולש שלכם. משם הכל יזרום הרבה יותר בקלות.
פחות מלל שווה יותר לקוחות
מכירים את המושג "הפרעת קשב וריכוז"? היום זה עובד הפוך, מי שיש לו קשב וריכוז הוא המופרע… כדי להניע את הלקוחות שלכם, יהיה עליכם להניח שאין להם סבלנות להתרכז ולהקשיב בעת ובעונה אחת. בניגוד אליכם, הם לא יכולים לשבת ולקרוא את המאמר הזה. כדי לעזור להם לקלוט בכל זאת את המסר השיווקי, יהיה עליכם להשתמש בכמה שיותר גרפיקה או במשפטים קצרים המוצגים בצורת סעיפים או נקודות. בעידן בו התוכן מציף את הרשת- ברשתות החברתיות, באתרים ובסרטוני היוטיוב, תוכלו להעביר כל מסר בצורה הרבה יותר קולעת עם תוכן מעוצב כאינפוגרפיקה. תוכלו לחשוב יחד עם כותב התוכן על נקודות חשובות עבור הלקוחות שלכם, או להעזר בתוכנות חינמיות, כמו זו למשל: http://visual.ly/
תרגשו, אל תתביישו
כל רגש שהוא- בין אם מדובר ברגשות חיוביים כמו שעשוע והומור, ובין אם מדובר ברגשות שליליים כמו כעס ופחד, עשוי להגדיל במידה ניכרת את האפקטיביות של התוכן שלכם. מחקרים מראים כי בין שלל הרגשות, תכנים שהכילו את רגש הפליאה וההפתעה השפיעו על גולשים הרבה יותר מאחרים, וגרמו להם לבצע את הפעולה הרצויה. בשורה התחתונה, אל תהססו להפתיע ולרגש את הלקוחות שלכם: תוכלו לעשות זאת על ידי סיפור אישי, מסרים שיווקיים מפתיעים (האינפוגרפיקות לעיל) או הצעות מיוחדות שיפיחו חיים בגלגלי השעמום של הגולשים.
מקוריות היא מילת המפתח
תוכן שיווקי מאפשר לכם לספר את הסיפור הייחודי של המוצר שלכם בדרך מיוחדת במינה. ככל שתשקיעו יותר ביצירת סיפור אותנטי וייחודי, כך יגדל הסיכוי שאף אחד לא יוכל להתחרות בבשורה הייחודית שלכם. לכל עסק יש אתגר ייחודי- ליצור סיפור משלו שיגרום ללקוח לעצור את החיים ולהקשיב אך ורק לו. כשם שכל מצגת או סרטון בהרצאה יכול להשיב לחיים את הסטודנטים העייפים, כך גם תוכן יצירתי ומקורי יזרים בגולשים נכונות לקבל דווקא את המסר שלכם.
בשורה התחתונה–
בעידן בו הגולש מופצץ בגירויים מסוגים שונים- יש לכם מספר שניות לשכנע אותו בהצעה שלכם, לפני שהוא מפנה את תשומת לבו לגירוי הבא. העזרו בכללים הנ"ל כדי להיות משכנעים באמת.
שירותים מומלצים: בנייה וקידום אתרים, בניית אתרים, קידום אתרים