האמת היא שרצינו לכתוב על הנושא הזה כבר המון זמן, מהסיבה הפשוטה שרוב בעלי האתרים צמאים מאוד למידע מן הסוג הזה. בחירת ביטויי החיפוש לאתר אינטרנט היא בדיוק כמו להכניס את העוגה שלכם לתנור- האתר והשירותים שאתם מציעים ללקוחות הם השלב הראשוני של אפית העוגה, ושילוב ביטויי החיפוש המתאימים מחבר את כל המרכיבים יחד אל הגולשים שלכם ומסיים את התהליך בהצלחה.
כדי שהאתר יופיע במקום טוב בתוצאות החיפוש , ויציג לכמה שיותר גולשים רלוונטיים את העסק, יש לבחור מילות חיפוש מתאימות ללקוח הפוטנציאלי. אז קדימה, מאיפה מתחילים? ואיך בוחרים ביטויי חיפוש קולעים? אתם מוזמנים להעזר בטיפים הבאים.
טיפ ראשון- להכנס לנעליים של הלקוח שלנו
כל אחד מן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אמור להקיש מחרוזת חיפוש מסוימת לפי תחום העניין שלו. מחקרים רבים של כלי גוגל אנליטיקס מראים, כי רוב רובם של הגולשים לא יחפשו את המידע לפי הביטוי הגנרי בלבד (כמו למשל: מנהל חשבונות), אלא ינסו למקד אותו בהתאם לאינטרסים שלהם (מנהל חשבונות ברעננה, מנהל חשבונות במחיר זול וכדומה). כדי לגבש לעצמנו מספר ביטויי חיפוש איכותיים, ננסה להכנס לנעליו של הלקוח הפוטנציאלי ולאינטרסים שלו. כך למשל, ננסה לדמיין שהיינו מחפשים מנהל חשבונות מקצועי- מה היה חשוב לנו במקרה כזה? ננסה לדמיין את האינטרסים של הלקוח לפרטי פרטים, ונרחיב על כך בביטויי החיפוש. מחקרים של גוגל מראים שרוב הגולשים מחפשים דווקא מילות מפתח המורכבות מיותר ביטויים (מה שנקרא "Long Tail"), ולא ביטויי חיפוש רגילים. אם נשקיע במחשבה מעמיקה על הלקוחות שלנו, נוכל להביא תנועה איכותית של מבקרים שיבצעו באתר את הפעולה הרצויה מבחינתנו.
טיפ שני- לפזול לאתרי מתחרים
עולם העסקים הוא תחרותי, ולא נוכל להמנע מלפזול לאתרי מתחרים ולבדוק באלו ביטויי מפתח הם בחרו להשתמש. הטיפ השני שלנו כולל הוצאת ביטויים עיקריים מהתוכן באתרי האינטרנט של המתחרים שלכם. מומלץ להרחיב את הרשימה ככל הניתן, להוסיף מילים נרדפות לביטויים הנפוצים ואף שגיאות הקלדה (!). בסוף התהליך תהיה בידכם רשימה מכובדת של עשרות ביטויי חיפוש אפשריים הכוללת גם חיפושים קרובים לביטויי החיפוש שלכם. כדי להרחיב את הרשימה, מומלץ להעזר במנועי החיפוש שישלימו את מונחי החיפוש שלכם בביטויים קרובים.
טיפ שלישי – זה הזמן לכלי מילות המפתח
בשלב השלישי (שימו לב, לא רגע לפני) מומלץ להכנס לכלי מילות המפתח הנפוצים, ולבדוק אלו ביטויי מפתח זכו לכמות החיפושים החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר ולציון איכות גבוה. ניתן להעזר בכלי החדש של גוגל (ה- Sktool ) המשלב מספר פונקציות שהיו קיימות בכלי מילות המפתח הקודמים, ומסייע באינטגרציה בין החיפושים הנפוצים ומילות המפתח המומלצות מבחינתכם. כדי לקבל קצת יותר מושג על החיפושים של הגולשים, בהקשת מילות המפתח האפשריות נוכל לקבל: נפח חיפושים ממוצע של ביטוי החיפוש, רמת התחרות על הביטוי הספציפי בגוגל אדוורדס, תדירות הופעת מודעות ועוד.
כך ניתן לקבל בקלות מידע על החיפושים הפופולריים או לגבש רעיונות לביטויי מפתח אחרים. כלי נוסף, שימושי לא פחות הוא ה- Ubersuggest. אתם מוזמנים לבחור את ביטוי החיפוש החזק שלכם ולהריץ אותו על הכלי הזה. ה- Ubersuggestישמח לבצע עבורנו את העבודה השחורה- הוא יריץ את ביטוי החיפוש שלנו עבור כל אחת מן האותיות באלף בית ויציג לנו את החיפושים הפופולריים ביותר בסדר היררכי.
אחרי שנעזרתם בכל הטיפים שרשמנו, זה הזמן לערוך רשימה מסודרת באקסל, ולהריץ את כל אחד מן הביטויים בגוגל טרנדס. הגוגל טרנדס יציג בפנינו באופן ברור את מספר הפעמים בה בוצע חיפוש ביטוי החיפוש בגוגל בחתך זמנים ובהשוואה לחיפושים אחרים.
שירותים מומלצים: בנייה וקידום אתרים, בניית אתרים, קידום אתרים
.